Retenția de apă

“Câtă apă reușiți să beți?” – Cred că aceasta este cea mai frecventă întrebare pe care o primim cu toții atunci când suntem în cabinetul unui specialist medical.

Din păcate, multe patologii sau probleme de sănătate apar atunci când nu ne hidratam corespunzator. Multe probleme de sănătate pot fi prevenite atât de simplu, doar prin aport sufiecient de apă. Cu un conținut mediu de peste 60% de apă, organismul uman este un sistem complex, care trebuie menținut bine hidratat în fiecare zi. Sanatatea țesutului muscular, a organelor interne și a sistemului osos depinde de aportul zilnic de apă.

 

Câți dintre noi nu ne bucurăm că am dat jos inclusiv câteva grame atunci cand ne chinuim să ajungem la kilogramele dorite? Este un moment extreme de satisfăcător și totodata motivant. Chiar și cele mai mici rezultate, de multe ori sunt stimuli pentru a continua să ajungi la obiectivul propus. Din pacate, de celela mai multe ori, mulți dintre noi renunță mult prea repede datorita lipsei de timp și lipsa rezultatelor. Consumând apa suficientă, reușim să scăpăm de 2-3 kilograme din greutatea noastră.

Cum putem să avem rezultate mai evidente? Consumând cantitatea optimă de apă! Da, organismul va începe să piardă din totalul de kilograme dacă noi vom reuși să ajungem la aprotul de lichide recomandat. Atunci când slăbim, organismul nostru pierde atat grăsime, apă, cât și masa musculară. Primul lucru pe care îl putem gestiona cât mai simplu este consumul de apă.

În momentul în care bem apă suficientă, vom preveni retenția de apă.

Mulți dintre noi, facem gresala ca atunci când avem retenție de apă, să evităm să mai consumăm apă tocmai ca să nu reținem și mai multă apă. Lucru care este total greșit! Dacă vom consuma apă suficientă, vom preveni retenția, deoarece vom determina circulația sanguină și vom reuși să hidratăm celulele din organismul nostru. Când celulele nu sunt hidratate suficient, acestea, atrag prin membrana celulară molecule de grăsime, în locul celor de apă. Moleculele de grăsime intră ușor în celulă, dar ies greu din celulă, datorită structurii mebranei celulare.

Haideți să vedem ce determină retenția de apă? Mai jos, găsiți principalele motive:

  • O alimentație bogată în sare
  • Temepraturi ridicate
  • Temperaturi scăzute
  • Stresul și lipsa timpului
  • Lipsa activitații fizice – Circulația sanguină deficitară
  • Consumul de sare adăugat
  • Consumul de cafea
  • Lipsa consumului fructelor și al legumelor
  • Diferite patologii specifice

Ce putem face pentru a preveni sau a trata retenția de apă?

  • Să fim atenți la carbohidrați – așa vom determina organismul să apeleze la glicogen
  • Să nu mai adăugați sare după ce mancarea a fost gătiă – vom risca să facem exces de sodiu
  • Să consumăm un pahar de apă lângă CAFEA și ALCOOL – acestea sunt două diuretice care în ciuda faptului că sunt lichide, ne deshidratează
  • Să facem mișcare –cel puțin recomandarea de a merge pe jos 60 de minute pe zi, tocmai pentru a determina circulația sanguină
  • Să consumăm cat mai multe fructe și legume proaspete și bogate în apă – astfel, vom veni cu un aport extra de apă

Cum ne dăm seama ca avem retenție de apă?

Retenția de apă determină membrele inferioare și superioare să fie “grele”. Acestea au aspect inflamator, pielea este foarte intinsă și lucioasă, iar la atingere zonei cu degetul, ramâne o urmă.

Este firesc ca aceasta să fluctueze de la o zi la alta. De aceea, nu este deloc recomandat și sănătos pentru minte să vă cantariți zilnic.

și nu uitați- eliminarea retenției de apă nu insemnă abținerea de la consumul de apă. Dimpotrivă, eliminarea apei se face printr-o hidratare sănătoasă, susținută. Așadar, nu uitați să beți cei (minim) 2.5 l de apă pe zi!

0 comentarii

Lasă un comentariu

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *