Cum ne pregătim de vacanță?

Dacă v-ati gandit să mergeti in vacantă, sper ca ati facut alegeri constiente atât pentru voi cât și pentru cei din jur și ati ales o destinație cât mai putin aglomerată.

După ce am ales destinatia, să vedem cum ne pregatim pentru aceasta!

O alimentație echilibrată și sănătoasă înseamnă să știi să faci alegeri corecte, indiferent dacă ești la mare, în vârful muntelui sau pe un vas de cruazieră, în mijlocul oceanului.

Să începem cu perioada de dinaintea vacanței:

-încercați să lăsați stresul bagajului la o parte, să vă păstrați un orar al meselor regulat. Mesele trebuie să fie diversificate, să conțină atât proteine, cât și lipide, cât și carbohidrati, dar și fibrele pe care le luăm din legume, fructe și cereale integrale. Totodată, cu ajutorul unei cantitati optime de fructe și legume și cu numărul de ore de somn bifat, reușim să ne creștem imunitatea.

După ce bagajele au fost pregătite, urmează drumul:

-Pentru drum, fie ne pregătim sandwich-uri de acasă, în care să includem și legume proaspete, fie alegem să ne oprim la benzinăriile de unde ne-am putea achizitiona un asemenea sandwich. Lângă sandwich-ul respectiv, mai putem adăga și un iaurt simplu, deoarece acesta are un efect răcoros. Evitați să cumpărați din benzinării snacksuri, dulciuri, cipsuri sau orice alt aliment nesănătos.

-încercați să nu lăsați să treacă foarte mult timp de la ultima masă până la următoarea gustare/masă – indicat ar fii să existe o pauză de 2-3 h

-beți cât mai multă apă pentru a preveni deshidratarea. Aceasta duce la costipație și nu tare ne dorim să ajungem în vacanță balonați și cu discomfort abdominal

Ajunși în vacanță, mâncăm la terasă! Ia-tă câteva sfaturi:

-încercați întotdeauna să optați pentru o cazare care are micul dejun inclus în preț. Pentru a ne începe ziua, avem nevoie de un mic dejun sănătos și gustos, acesta are un rol foarte important.

 

-atenție la numărul de feluri de mâncare pe care le comandați. În vacanță, mai mult de un fel de mâncare nu este nevoie la o masă. Încercați să mutați “desertul” la gustare, adică să îl serviți după 2-3 h, nu imediat după masă.Totodată, atenție la porția din farfurie, dacă observați că e o porție mare nu este necesar să mâncați tot din farfurie doar pentru că “ați dat banii pe ea”.

-consumați legume la fiecare masă. În perioadele când este cald, se indică să se consume legume și fructe crude, doarece acestea au un conținut mare de apă și ne ajută să rămânem hidratați

 

-Trebuie să ținem cont de faptul că este foarte important să ne hidratăm și atunci cănd bem “lichide” precum cafea sau alcool. Acestea deshidratează și avem nevoie să ne reface aportul de apă.

-evitați felurile de măncare care sunt însoțite de garniture obligatoriu, pentru că de obicei se oferă cartofi prăjiți, evitați sosurile nesănătoase și maioneza, deserturile calorice, alimentele pane, etc

-încercați alimente noi, dar sănătoase. Sunt singură că restaurantele de calitate ne pot oferidiferite varientăți.

NU UITAȚI!
Alimentația poate varia în funcțe de zona în care mergem în vacanță: dacă mergem la mare, categoric vom opta să consumăm mai mult pește și fructe de mare, deoarece le vom găsi ușor și totodată, vor fiși proaspete, iar dacă vom opta pentru munte, categoric nu este o zonă prea bună să ne comandăm pește și fructe de mare.

Totuși, există un proverb (doar că refolmulat): “Lasă și pe mâine ce poți manca azi, poate intre timp nu iti mai e pofta”

Nu uitați că mergem în vacanțe pentru a ne relaxa și a petrece timp cu cei dragi, nu mergem în vacanțe pentru a face compromisuri și a acumula 3-4 kg în plus doar pentru un all-inclusive. Avem impresia că odată ajunși acasa, vom aveam doar pâine și apă? Refuz sa cred acest lucru!

0 comentarii

Lasă un comentariu

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *