Cum poți avea meniul de Crăciun sănătos și gustos?

Crăciunul este perioada cea mai frumoasă din an, cand ne amintim de copilarie, ne bucurăm de cadouri, colinde și zăpadă (când e cazul), ne întalnim cu prietenii și familia, încercăm să uităm de griji și probleme. Pentru ca această amintire magică să nu dispara și să simțim spiritul acestei sărbatori este important să ne hrănim cu emoția acestei sărbători și să nu ne concertram pe a consuma cat mai multe alimente. Adică sa avem mare grija și la alimentație, la ce consumam și mai ales în ce cantitati.
În general, după sărbatori, câștigul ponderal este de 3 pana la 6 kg, de aceea m-a gândit să vă ofer câteva sfaturi pentru perioadă care urmează și câteva idei de rețete.

  • Divizarea meniului pe mese distantate, la cel puțin 1-2 ore. Stomacul trebuie să aibă timp să digere ce s-a consumat la masa anterioară, inainte de a veni cu o altă “avalanșă”. In aceste condiții riscul indigestiei va fi diminuat.
  • Alegerea unor gustari usoare: bucati de muschi de pui sau curcan, branza degresata, fructe de mare.
  • Atentie la marimea porției – trebuie sa se urmareasca aromele si calitatea alimentelor si nu obtinerea unui stomac plin.
  • Evitați pe cât posibil alimentele bogate în grăsimi și prăjite, și adăugatea de fructe și legume proaspete (bogate în fibre) alături de preparatele din pui, curcan, pește.
  • Consumati apă, în cantități mici și dese, pentru a mentine sistemul digestiv activ și pentru a evita deshidratarea, care incetinește metabolismul.
  • Consumul de alcool necesita o atentie sporita, intrucat acesta creeaza o serie de probleme: crește presiunea arterială, crește cantitatea de enzime hepatice necesare descompunerii acestuia, dar și activitatea sistemului nervos central. Vinul rosu este bautura sezonului si trebuie consumat cat mai natural, fara aditivi (pentru a evita migrenele). Nu trebuie uitat faptul ca beneficiile sale scad odata cu cresterea cantitatii consumate.
  • Dupa masă, o plimbare ușoară de o jumatare de oră sau chiar o oră ar putea ajuta mult digestia.

Ce putem găti la masa de Crăciun? Pe lângă variantele tradiționale vă propun urmatoarele:

  • Dacă avem invitați putem opta pentru diferite platouri (platou de brânzeturi, salată Capresa, salată de vinete fără maioneză, humus) care nu sunt greu de făcut, nu necesită mult timp și sunt relativ o variantă mai sănătoasă comparativ cu sarmalele, cârnații și etc.

  • Pentru masa de dimineață pentru a fi si aspectoasă și sanatoasă, putem să pregătim omletă în forma brioșelor în care să punem și legume:

  • La capitolul “dulciuri” putem opta pentru tarte cu fructe sau un desert care mie mereu imi amintește de Crăciun, format din: albuș de ou, cocos și banana:

  • Ar fii indicat să nu ignorăm consumul de pește în această perioadă. Putem să îl gătim la cuptor în diferite combinații: cu sparanghel, cu legume, cu cartofi sau chiar cu mămăliguță.

 

 

0 comentarii

Lasă un comentariu

Want to join the discussion?
Feel free to contribute!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *